Ászf

Általános szerződési feltételek (ÁSZF) Tulajdonos adatai: Kántor Éva Mária ev. Székhely: 7624 Pécs Bálicsi Út 2/3. Nyilvántartási szám: 52746473 Adószám: 69133914122 Elérhetőségek: • Telefonszám: +36 20 920 7255 • E-mail cím: kantoreva28@gmail.com Bankszámlaszám: 11731049-21453867 Engedélyező hatóság neve: Baranya Megyei Kormányhivatal, Pécsi Járási Hivatal, Élelmiszerláncbiztonsági és Földhivatali Főosztály A szerződés nyelve: magyar A tárhely-szolgáltató adatai: • Név: Gyapinet Bt. • Cégjegyzékszám: 01 06 791254 • Székhely: 1078 Budapest, Cserhát utca 17. II. em. 18. • Elérhetőség: support@gyapinet.hu Kérjük, mielőtt webáruházunkat használja, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket. Az Általános Szerződési Feltételekkel kapcsolatos észrevételeit a kantoreva28@gmail.com email címen jelezheti. A webáruházban nyújtott szolgáltatásaink igénybevételének feltétele az ÁSZF elfogadása, valamint előzetes regisztráció. I. Alapvető rendelkezések 1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. 1.2. Jelen általános szerződési feltételek 2020. július 16. napjától hatályosak, de Szolgáltató fenntartja magának a jogot az általános szerződési feltételek módosítására, amit honlapján tesz közzé. 1.3. A webáruház, valamint az abban szereplő képek, mint szerzői jogi művek szerzői jogi védelem alatt állnak, ezért egészük vagy részük felhasználása a jogosult előzetes engedélyével, vagy a szerzői jogi törvényben szabályozott szabad felhasználási esetekkel összhangban történhet. II. Távollevők között létrejövő szerződés II.1. Szerződés tárgya A szerződés tárgya a „Heaven Chocolate and more” azon minőségi termékei, melyek a webáruházban történő vásárlásra elérhetők. A megjelenített termékek nem csak online, hanem személyesen is megvásárolhatók Szolgáltató boltjában. A termékek mellett feltüntetett árak nem tartalmaznak áfát, mert Szolgáltató alanyi adómentes az áfafizetési kötelezettség alól, és nem tartalmazzák a házhozszállítási díjat. A termékekre vonatkozó részletes információk, így különösen a termék vételára az árucikkre kattintva ismerhető meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Vevőket az akció időtartamáról. A Szolgáltató köteles futárszolgálat útján a Vevő által kiválasztott termék(ek)et a Vevő által a rendelés folyamán megadott szállítási címre eljuttatni, illetve amennyiben a Vevő ezen igényét a megrendelés során jelezte a személyes átvétel lehetőségét biztosítani. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat az online fizetési felületen vagy banki átutalás útján előzetesen teljesíteni. A megrendelés elküldésével és annak visszaigazolásával a 45/2014.(II.26) Kormányrendelet alapján a fogyasztó és a Szolgáltató között szerződés jön létre a Szolgáltató valamint a Vevő között az alábbi feltételek szerint. II.2. Rendelés menete II.2.1.Regisztráció A vásárláshoz minden esetben regisztráció szükséges, ezért mielőtt vásárolni szeretne regisztrálnia kell az oldalon a “Regisztráció” feliratra kattintva, a regisztrációs oldalon kért személyes adatai megadása után. A megadott jelszóra a későbbiekben a bejelentkezések során lesz szükség, annak megadása a bejelentkezés feltétele. A jelszó nem tartalmazhat ékezeteket, minimális hossza 6 karakter. Ez lehet bármilyen betű vagy szám. Ha elfelejtette jelszavát kérésére új jelszót küldünk. II.2.2. Vásárlás az Webáruházban A kosár tartalma A kosár tartalma tájékoztatja arról, hogy mely termékeket választotta ki vásárlás céljából, és lehetővé teszi, hogy áttekintse mely termékeket jelölte meg, és mekkora a vásárlása aktuális végösszege, amit a megrendelés elküldéséig szabadon módosíthat. Egy termék törléséhez kattintson a Kosár tartalma ablakban, a termék darabszáma melletti „x” gombra. Ha befejezte az áruk összeválogatását, a „Fizetek” gomb megnyomásával léphet tovább. A megjelenő ablakokban ellenőrizze, és ha szükséges módosítsa adatait, majd a „Fizetés” gombra kattintva véglegesítse megrendelését. A rendelés elfogadása A rendelés beérkezéséről és elfogadásáról a rendszer automatikus e-mailt küld önnek. Ha bármilyen probléma merül fel a megrendelt termékekkel kapcsolatban, a megadott elérhetőségei valamelyikén tájékoztatjuk róla. A termékek szállítási módja Csomagjainkat a DPD futárszolgálat segítségével szállítjuk ki. Házhozszállítási költség A megrendelt áruk értékétől függően a következő szállítási költségeket számítjuk fel: • 15 000 Ft-ig 1500 Ft • 15 000 Ft-tól ingyenes A fenti árak csak Magyarországon történő kiszállítás esetén érvényesek. Külföldi szállítás esetén pontos cím ismeretében tudunk árajánlatot adni, ezzel kapcsolatban kérjen konkrét ajánlatot az e-mail címen. Szállítási határidők A rendelést követően a termék elkészítése a lehető legrövidebb időn belül elkezdődik, és legfeljebb öt munkanapon belül befejeződik. Amennyiben ez bármilyen oknál fogva nem megoldható, felvesszük Önnel a kapcsolatot a megadott telefonszámon vagy e-mailben és tájékoztatjuk a lehetőségekről. Fizetési mód Többféle fizetési mód közül választhat. 1) Rendeléskor előre utalás a megadott bankszámlaszámra: a rendelési folyamat során az általunk megadott bankszámlaszámra kérjük a vásárlás összegét elutalni. Az összeg számlánkon történő jóváírását követően történik a csokoládé gyártásának megkezdése. 2) Bankkártyás fizetés a weboldalon: Ezt az opciót választva a bankkártyája számát kell megadnia, és annak lejárati határidejét, ezután követve az utasításokat, vásárolhat bankkártyájával. A reklamáció menete Amennyiben a vásárlás során bármilyen panasza merül fel, úgy azt kérjük jelezze e-mailben a kantoreva28@gmail.com címen. A reklamációkat minden esetben kivizsgáljuk és a bejelentést követő 8 napon belül választ adunk, indokolt esetben a terméket cseréljük. Ha ezen az úton nem sikerül panaszát rendezni, forduljon fent említett felügyeleti szerveinkhez. II.3. A megrendelések feldolgozása és teljesítés II.3.1. A megrendelések feldolgozása mikor történik Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 5 munkanap. Ha Szolgáltató és Vevő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató a Vevő felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól. III. Elállási jog gyakorlása A Vevő a szerződéstől 14, azaz tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A fogyasztó elállási jogát a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén • a terméknek, • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. A fogyasztó elállási jogát vagy a 45/2014. Kormányrendeletben 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállásra vonatkozó határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha a Vevő a határidő utolsó napján nyilatkozatát postára adja. Amennyiben Vevő érvényes elállási nyilatkozatot tett a Szolgáltató köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríteni Vevő ellenszolgáltatásának teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szolgáltató a Vevőnek visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vevő kifejezett beleegyezése, illetve kérése esetén Szolgáltató más fizetési módot is alkalmazhat a visszatérítésre, de ez nem járhat többletköltséggel Vevőre nézve. Amennyiben a Vevő kifejezetten a szokásos fuvarozási módtól eltérő, magasabb költségekkel járó fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles az ebből eredő többletköltségeket visszatéríteni. Szolgáltató mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ha a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Vevő kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését. Kivételek az elállási jog gyakorlása alól A Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát többek között, ha a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; b. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel. Ha a Vevő a Szolgáltató által – nem Vevő kifejezett kérésére - készített termékek közül rendel, úgy Vevő jogosult a fent már részletezettek szerint 14, azaz tizennégy napon belül elállási jogát gyakorolni, de nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a terméket Szolgáltató kifejezetten a Vevő utasításainak megfelelően, egyedi rendelés alapján állította össze. Nem illeti meg a Vevőt az elállás joga akkor sem, ha a Szolgáltató által előre elkészített csokoládé nylon csomagolását a Vevő felbontotta, mivel a termék további felhasználása, vagy értékesítése termék természeténél fogva nem lehetséges. Az esetleges Vevői panaszok, vagy a Vevő általi gyakorolt elállási jog alkalmával termék és csomagolásának hiánytalanságát és sérülésmentességét a Szolgáltató minden esetben megvizsgálja. A Vevő köteles a csomag visszaküldésével kapcsolatos költségeket megfizetni, a Szolgáltatónak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni. A megvásárolt, hiánytalanul és sérülésmentesen visszajuttatott, ugyanakkor nem a Vevő egyedi rendelése alapján összeállításra került termék vételárát az elállást követő legkésőbb 14 napon belül Szolgáltató megtéríti Vevő részére. IV. Fogyasztói kifogások kezelése A Vevő kifogásaival, panaszaival az alábbi felügyeleti szervekhez fordulhat: • Pécsi Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. • Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető Testület 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. V. Termék és kellékszavatosság, jótállás V.1. Kellékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. V.2. Termékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ön - választása szerint a kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag a termák gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. V.3. Jótállás Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató jótállásra köteles. Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól? A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságnál és termékszavatosságnál meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. VI. Adatkezelés Az adatkezelésre vonatkozó részletes szabályokat az adatkezelési tájékoztató tartalmazza. VII. Szavatosság A szavatossági igények érvényesítése során a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadók. Szolgáltató és Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni, és a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik az a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerinti bíróság illetékességét.